התחרות בשוק הקמעונאי ביפן היא עצומה, ועבור יצרניות המזון הבעיה אינה רק לזכות בנתח שוק, אלא גם להצליח לשמור עליו. חברת המזון והמשקאות נסטלה הדגימה באופן מוצלח למדי איך חדשנות שיווקית, המבוססת על זיהוי של תופעה חברתית או תרבותית ותובנות שיווקיות, יכולה להביא להצלחה מסחרית עצומה – ולסביבת מכירה יעילה ונטולת מתחרים (!) – בקטגוריה שבה התחרות על המדף היא עזה: חטיפי שוקולד. המהלך נערך עבור מותג השוקולד המפורסם של נסטלה, Kit Kat.

אמנם נראה לנו לעתים כי כולם שולחים היום רק אימיילים, אבל ביפן יש מסורת מבוססת מאוד במסגרתה שולחים בני משפחה וחברים ברכות הצלחה לתלמידי בתי הספר הקרובים אליהם מדי אביב, תקופה בה נערכות בחינות כניסה לבתי הספר. נסטלה ניצלה את העובדה שחטיפי הקיט-קאט מבוטאים ביפן Kitto Katsu – ביטוי שמשמעותו “זכיה בטוחה (או ניצחון בטוח)” – ויצרה שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין הממשלה, רשות הדואר היפנית ומותג מסחרי. זאת, על רקע הפרטת רשות הדואר ביפן.

במסגרת הקמפיין, שנקרא Kit Kat Mail, נסטלה יצרה פורמט חדש של חטיף קיט קאט: חבילה למשלוח בדואר, אשר רוכשים בסניף הדואר, וניתן לרשום עליה הודעה אישית ולשגרה בסניף.  בנוסף, נסטלה יצרה נקודות מכירה ממותגות ב-22,000 סניפי דואר ברחבי המדינה.  המהלך לווה גם בקמפיין טלוויזיוני ובשלטי חוצות.

החברה זכתה להצלחה מסחרית עצומה, עם משלוח של למעלה מ-260 אלף חבילות קיט קאט, חשיפה עצומה בנקודות עצמן (סניפי הדואר), וזכתה גם לכיסוי יחצ”ני חינם בשווי של 11 מיליון דולר. הקמפיין הזה זכה גם בפרס הראשון בקטגוריית המדיה בפסטיבל קאן ביוני 2009. החבילות עדיין ניתנות למכירה בסניפי הדואר על מנת לאחל בהצלחה לכל אירוע.

למידע נוסף:

סרטון המתאר את הקמפיין

אתר תחרות אריה הזהב – קאן, קטגוריית המדיה

אתר נסטלה

Pin It on Pinterest

Share This

Share this post with your friends!