תקציר מחקר שערכנו עבור חברת כרמלון – שיווק דיגיטלי.

[slideshare id=36840439&doc=ecommercetrendseshebrew-140710104817-phpapp02]

המסחר האלקטרוני הולך והופך לתופעה רווחת יותר, וחלק משמעותי מן המסחר הקמעונאי צפוי לזרום דרך ערוצים דיגיטליים, בין אם מדובר בקמעונאות דיגיטלית בלבד או בשילוב בין קמעונאות דיגיטלית לבין קמעונאות פיזית, שילוב שהופך גם הוא לסטנדרט בתעשיית הקמעונאות. בין הסיבות לכך שהמסחר האלקטרוני צומח בשיעור ניכר, נציין את העליה בחדירת האינטרנט והמובייל בעולם, לצד חיפוש הקונים אחר אלמנטים כמו נוחות, ערך גבוה יותר לכסף, מבחר, הצעות אישיות ושירות מצוין – שהנם אלמנטים שהמסחר האלקטרוני יכול להציע לקונים.

הקמעונאים העולמיים משקיעים כיום במתן מענה לחסמים הצרכניים בקטגוריה, לצד חיזוק הצעת הערך המוסף של הקמעונאות הדיגיטלית ומציאת בידול בשוק; המחקר שערכנו מעלה את פרקטיקות החברות שהן Best-in-Class. הצעת האונליין של חברות אלה, אינה מסתכמת במתן פרשנות או גישה דיגיטלית לקמעונאות פיזית, אלא המצאה מחדש של הקמעונאות ופריצת המודלים הקמעונאיים הרגילים.

מגמה נוספת במסחר אלקטרוני היא מכירה ישירה לצרכן ע”י מותגי מוצרי צריכה. שחקנים רבים כבר מתנסים במכירה ישירה באמצעות מסחר אלקטרוני, בדרך כלל תוך שימוש בצד שלישי האחראי על הלוגיסטיקה. בעוד שהמותגים מציגים את ההתנסות הזו כאמצעי לאיסוף תובנות (בין היתר על מנת שלא להתחרות בלקוחותיהם – הקמעונאים), בפועל ברי כי המותגים מרחיבים את הנוכחות שלהם בעולם הקמעונאות המקוונת ואף מרחיבים את הנוכחות לעולם המדיה החברתית.

לסיכום, עולם המסחר האלקטרוני מתפתח בצעדי ענק והוא מציע הזדמנות עצומה ליצרנים ולקמעונאים להגיע ליותר צרכנים יותר בקלות, עם הצעת ערך שניתן להתאים אותה לפי תגובות הקונה כמעט באופן מיידי. על מנת לנצל את ההזדמנות הזו, מומלץ להרחיב את החשיבה על התחום מעבר לסתם תרגום של הצעה קמעונאית פיזית לערוץ הדיגיטלי: יש לאמץ חשיבה “מחוץ לקופסא” המנצלת את היכולות הרבות הטמונות בכלים הדיגיטליים, מתוך מיקוד בצרכנים והבנת החסמים והמניעים בקטגוריה.

לקריאת המאמר המלא – אנגלית http://www.carmelon-digital.com/articles/ecommerce-trends-innovations/

לקריאת המאמר המלא – עברית http://www.carmelon.co.il/articles/ecommerce-trends-innovations/

Pin It on Pinterest

Share This

Share this post with your friends!